Ειδήσεις

  • Home
  • /
  • Δελτίο Τύπου Συνάντησης ΕΟΣΛΜΑ-Υ – ΣΕΓΑΣ 18/04/2019

Δελτίο Τύπου Συνάντησης ΕΟΣΛΜΑ-Υ – ΣΕΓΑΣ 18/04/2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΕΓΑΣ ΕΟΣΛΜΑ-Υ 18 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019

 

Μετά από αίτημα της ΕΟΛΣΜΑΥ μέσω του προέδρου της Νίκου Γούλα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Απριλίου, συνάντηση στα γραφεία του ΣΕΓΑΣ εκπροσώπων των Δ.Σ. της ΕΟΣΛΜΑ-Υ και του ΣΕΓΑΣ και αφορούσε την από 7/2/2019 επιστολή της επιτροπής δρόμων σε δημόσιο δρόμο & βουνό του ΣΕΓΑΣ (επισυνάπτεται) στα αρμόδια Υπουργεία, Φορείς Τοπικής Αυτοδοιίκησης, Αστυνομικές διευθύνσεις, κ.λ.π. αλλά και τον νέο αθλητικό νόμο και την εφαρμογή του.

 

Από την πλευρά του ΣΕΓΑΣ συμμετείχαν ο Πρόεδρος κ. Κων/νος Παναγόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας κ. Βασίλης Σεβαστής και ο Α’ Ειδικός Γραμματέας κ. Αθ. Ράπτης και από την πλευρά της ΕΟΣΛΜΑ-Υ ο Πρόεδρος κ. Νίκος Γούλας, ο Γενικός Γραμματέας κ. Γιώργος Διαμαντής, η Aντιπρόεδρος κα Ελένη Μπερτσάτου, ο κ. Σταύρος Τσιμακίδης μέλος του Δ.Σ. και ο Νομικός σύμβουλος κ. Παύλος Λέκκας.

 

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αναφέρθηκαν τα σημεία με τα οποία υπάρχει σημαντική διαφωνία στην οδηγία-επιστολή που εξέδωσε ο ΣΕΓΑΣ σχετικά με τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής αγώνων δρόμου, την απόσυρση της οποίας ζήτησε η ΕΟΣΛΜΑΥ, κάτι το οποίο δεν έγινε αποδεκτό από τους εκπροσώπους του ΣΕΓΑΣ.

Οι θέσεις που παρέθεσε ο πρόεδρος της ΕΟΛΣΜΑΥ Νίκος Γούλας συνοψίζονται στα παρακάτω σημεία:

  1. Σχετικά με τον νέο Αθλητικό νόμο στον οποίο πρόσφατα τροποποιήθηκαν κομμάτια που αναφέρονται στη χορήγηση άδειας διεξαγωγής αθλητικής εκδήλωσης, δεν πραγματοποιήθηκε ουσιαστικός διάλογος από την ψήφιση του νόμου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (συλλόγους δρομέων, εταιρείες, σωματεία, δήμους, κλπ). Οι δε απόψεις της ΕΟΣΛΜΑ-Υ καίτοι κατατέθηκαν δεν ελήφθησαν υπόψη από την πολιτεία. Είναι ξεκάθαρο ότι το δρομικό κίνημα δεν ξεκίνησε σε καμία περίπτωση από τον ΣΕΓΑΣ και το γεγονός ότι εμφανίζεται ξαφνικά ως ο κύριος διαχειριστής της δρομικής δραστηριότητας όχι μόνο δίκαιο δεν είναι αλλά και καταχρηστικό.

 

  1. Έχει παραφρασθεί ο θεσμικός ρόλος του ΣΕΓΑΣ που έχει να κάνει με την ανάπτυξη του κλασικού αθλητισμού, την προετοιμασία αθλητών που ανήκουν στα αθλητικά σωματεία της δύναμής του και τη διοργάνωση αγώνων για αθλητές που ανήκουν στη δύναμή του και όχι με το τρέξιμο ως αθλητική δραστηριότητα αθλούμενων, που εντάσσεται στον μαζικό-λαϊκό αθλητισμό και αποτελεί το δικαίωμα κάθε πολίτη και θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα της επιλογής.

 

  1. Στην επιστολή του ΣΕΓΑΣ, χαρακτηρίζεται αυθαίρετα ως ανεξέλεγκτη η διεξαγωγή αγώνων. Η απόφαση για τη διοργάνωση ενός αγώνα δρόμου είναι αποτέλεσμα συνεργασίας διάφορων φορέων κάθε τοπικής κοινωνίας και σε κάθε περίπτωση χρειάζεται την αποδοχή των τοπικών αρχών. Απόδειξη τούτου είναι το γεγονός ότι σε μεγάλο ποσοστό, οι αγώνες αυτοί υποστηρίζονται οικονομικά ή υλικοτεχνικά από τους εκάστοτε Δήμους, Περιφέρειες, κλπ. Αρκετοί αγώνες δε, έχουν μεγάλη παράδοση, με κάποιους να προηγούνται ακόμα και αυτού του Μαραθώνιου της Αθήνας. Αυτό ισχύει για την πλειονότητα των αγώνων, οι περισσότεροι των οποίων έχουν ως στόχο να δώσουν τη δυνατότητα στις τοπικές κοινότητες να έρθουν σε επαφή με το τρέξιμο, να αναδείξουν περιοχές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους ενώ αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και τρόπο συνεργασίας διάφορων δυνάμεων που στρατεύονται για έναν κοινό σκοπό προσφέροντας πολλές φορές και σημαντικό κοινωνικό έργο. Αξίζει δε να αναφερθεί το ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα που έχουν τόσο στον τουρισμό όσο και στην ενίσχυση της τοπικής αγοράς. Θεωρούμε παράλογο όλοι αυτοί οι αγώνες ξαφνικά να κηρύσσονται παράνομοι και να πρέπει για τη συνέχεια τους να απαιτείται άδεια από τον ΣΕΓΑΣ.

 

  1. Αυθαίρετα επίσης αναφέρεται στην ίδια επιστολή, ότι δεν τηρούνται οι ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων και χωρίς απτά παραδείγματα δημιουργώντας μια λανθασμένη και παραπλανητική εντύπωση γεγονός που είναι αντιδεοντολογικό.

 

  1. Σε κάθε περίπτωση ο ΣΕΓΑΣ δεν έχει ούτε τη γνώση, ούτε τη δικαιοδοσία να αποφασίζει για τον αριθμό των αγώνων που θα γίνονται σε κάθε περιοχή και δεν μπορεί να εμφανίζεται ως ο εκφραστής της κοινωνίας και συνήγορος του πολίτη σε δεκάδες θέματα που άπτονται στη διοργάνωση/συμμετοχή σε έναν αγώνα δρόμου, καθορίζοντας τα όρια ανοχής του κοινού. Τα όρια ανοχής της τα γνωρίζει καλύτερα η κάθε τοπική κοινωνία και όσοι δραστηριοποιούνται μέσα σε αυτή. Άλλωστε αν ένα δρομικό γεγονός δεν έχει την αποδοχή του κόσμου και δεν παρουσιάζει ικανό αριθμό συμμετεχόντων δεν θα μπορέσει να προχωρήσει όπως άλλωστε και κάποιοι αγώνες που γίνονται με έγκριση του ΣΕΓΑΣ, αλλά δεν συγκεντρώνουν ικανό αριθμό συμμετοχών.

 

  1. Στους διάφορους αγώνες συμμετέχουν σχεδόν 100% ερασιτέχνες αθλούμενοι και οι σύλλογοι μαζικού Αθλητισμού, ως εκπρόσωποι της πλειονότητας των δρομέων που έχουν επιλέξει να ενταχθούν σε μία συλλογικότητα, θα πρέπει να έχουμε λόγο στην θέσπιση των κανόνων που θα διέπουν τις δικές τους διοργανώσεις που χαρακτηρίζονται ως λαϊκοί αγώνες.
    Ο ΣΕΓΑΣ λανθασμένα χαρακτηρίζει όλους τους λαϊκούς αγώνες ότι έχουν ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ καθώς όπως αναφέρει στην επιστολή του, σχεδόν σε όλους τους λαϊκούς αγώνες συμμετέχουν και Αθλητές, ενώ υπάρχουν και αποτελέσματα. Η ηλεκτρονική χρονομέτρηση βοηθά στην ασφάλεια κάθε αγώνα, καθώς δίνει τη δυνατότητα στον διοργανωτή να έχει στοιχεία για τον αριθμό των συμμετεχόντων που ξεκίνησαν, κινούνται στη διαδρομή ή έχουν τερματίσει τον αγώνα. Παράλληλα υπάρχει κατάταξη και βραβεία απονέμονται μόνο και μόνο για επιβράβευση της επίπονης προσπάθειας τους ενώ ουδέποτε προστίθενται κάπου για την εξαγωγή κάποιου είδους βαθμολογίας.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να γίνει σαφές πως οι Λαϊκοί αγώνες δρόμου δεν έχουν ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, καθώς σε αυτούς έχει την δυνατότητα να συμμετέχει ο οποιοσδήποτε (χωρίς την επίδειξη δελτίου Αθλητή) αποδεχόμενος απλά τους όρους συμμετοχής και απευθύνεται σε ΑΘΛΟΥΜΕΝΟΥΣ. Ο ΣΕΓΑΣ είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τους ΑΘΛΗΤΕΣ που ανήκουν στην δύναμη των Σωματείων του και μόνο και έχουν την ιδιότητα του αθλητή. Έτσι από τη στιγμή που οι λαϊκοί αγώνες δρόμου δεν έχουν και δεν επιθυμούν να έχουν ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, δε θα πρέπει να απαιτείται επίσημη μέτρηση της διαδρομής όπως αναφέρει η επιστολή αφού δεν είναι προαπαιτούμενο για τη διεξαγωγή ενός αγώνα δρόμου χωρίς ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ σε καμία χώρα του κόσμου. Κανείς από τους αθλούμενους που συμμετέχουν σε αγώνες δρόμου και βουνού δεν ενδιαφέρεται πραγματικά για την ακριβή απόσταση, για το ποσοστό κατωφέρειας και για την αναγνώριση κάποιας επίδοσης κ.λ.π. αφού στόχος των συμμετεχόντων είναι να τρέχουν για την υγεία τους, να βρίσκονται στον ίδιο χώρο με φίλους και να περνάνε καλά.

  1. Επί σειρά ετών δρομείς που ανήκουν σε σωματεία που ανήκουν στη δύναμη του ΣΕΓΑΣ συμμετάσχουν σε αγώνες που δε διοργανώνονται από τον ΣΕΓΑΣ, κάτι που με βάση τον κανονισμό του ΣΕΓΑΣ απαγορεύεται. Άρα ο ίδιος ο ΣΕΓΑΣ δεν τηρεί τους κανόνες που ο ίδιος θέτει.

 

  1. Αν ένας αγώνας διεκδικεί να αναγνωρίζονται οι επιδόσεις αθλητών που ανήκουν σε αθλητικά σωματεία του ΣΕΓΑΣ σε περίπτωση επίτευξης κάποιου ρεκόρ, τότε θα πρέπει να υπάρχει στενή συνεργασία με τον ΣΕΓΑΣ με την παρουσία κριτών, την μέτρηση της διαδρομής και την εξασφάλιση όλων των προδιαγραφών που θα διασφαλίζουν το αξιόπιστο της διοργάνωσης.

 

  1. Στην επιστολή επίσης αναφέρεται και για τις διοργάνωσης αγώνων σε ορεινό έδαφος. Ο ΣΕΓΑΣ διαθέτει ελάχιστη εμπειρία σε σχέση με άλλους διοργανωτές. Υπάρχουν διοργανώσεις που γίνονται σε όλη την Ελλάδα για περισσότερα από 10 χρόνια με αγώνες που έχουν καταξιωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο όπως ο Olympus Marathon, το Zagori Mountain Race, κλπ. Για αυτό άλλωστε και οι ορεινοί αγώνες που διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ έχουν ελάχιστη απήχηση μερικών δεκάδων δρομέων, ενώ σε άλλους αγώνες οι συμμετοχές ξεπερνούν τους χίλιους και πλέον δρομείς.

 

  1. Από την πλευρά του ΣΕΓΑΣ παρατηρείται επιλεκτική στάση και εντελώς υποκειμενικά κριτήρια στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι διάφοροι αγώνες, γεγονός που εγείρει ερωτηματικά για σκοπιμότητες.

 

  1. Σε όλο τον πολιτισμένο και δημοκρατικό κόσμο ισχύει η αρχή της ανταγωνιστικότητας και είναι απαράδεκτο να παρεμποδίζεται η δυνατότητα και το δικαίωμα εταιριών, ΜΚΟ, Πανεπιστημίων και άλλων φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και γενικότερα οποιουδήποτε το επιθυμεί, να διοργανώνει έναν αγώνα δρόμου, είτε έχει αποστάσεις που είναι στο Ολυμπιακό πρόγραμμα είτε όχι, με την προϋπόθεση βέβαια ότι φροντίζει για την ασφάλεια, την υποστήριξη των δρομέων και τη σωστή διεξαγωγή τους. Είναι απολύτως θεμιτό να υπάρχουν παρόμοιες πρωτοβουλίες, που προβάλλουν το τρέξιμο και έναν πιο υγιή τρόπο ζωής.

 

Στα παραπάνω θέματα δε δόθηκαν πειστικές εξηγήσεις. Από την πλευρά του ο ΣΕΓΑΣ εξέφρασε την άποψη ότι δεν επιθυμεί να παρεμποδίσει τις προσπάθειες των διοργανωτών κάτι βέβαια που στην πράξη δε συμβαίνει αφού αφενός μεν μέχρι τώρα έχουν ματαιωθεί 4 αγώνες, ενώ συνεχώς δημιουργούνται προβλήματα σε επόμενες διοργανώσεις.

Ο ΣΕΓΑΣ εξέφρασε την άποψη ότι με τον Νέο Αθλητικό Νόμο οι αγώνες με επίσημες πιστοποιημένες διαδρομές 5 χιλιομέτρων 10 χιλιομέτρων 21.097,5 μέτρων (Ημιμαραθώνιος) και 42.195 μέτρων (Μαραθώνιος) πρέπει να έχουν την έγκριση του Για τους υπόλοιπους αγώνες που οι διαδρομές τους δεν εμπίπτουν στις προαναφερθείσες τέσσερις (4) περιπτώσεις ο ΣΕΓΑΣ δεν έχει και δεν διεκδικεί καμία αρμοδιότητα. Παράλληλα ο ΣΕΓΑΣ δήλωσε ότι δεν διεκδικεί αρμοδιότητα για τους αγώνες βουνού και Υπεραποστάσεων.

 

Από την πλευρά μας θα διεκδικήσουμε την αλλαγή του νόμου, απευθυνόμενοι στα αρμόδια όργανα της πολιτείας και ζητάμε από τον ΣΕΓΑΣ να δείξει πραγματικό πνεύμα συνεννόησης και συνεργασίας. Είμαστε απολύτως σύμφωνοι με τη δημιουργία κανόνων για την ασφαλή διεξαγωγή των αγώνων δρόμου, όπως και οποιουδήποτε άλλου αθλήματος, σε καμία περίπτωση όμως δε θεωρούμε ότι μπορεί ο οποιοσδήποτε, ακόμα και αν πρόκειται για τον ΣΕΓΑΣ, να είναι ο απόλυτος διαχειριστής των δικαιωμάτων χρήσης ενός φυσικού μεγέθους όπως είναι μία δρομική απόσταση (5χλμ., 10 χλμ. κλπ) αλλά και κάθε αθλητικής δραστηριότητας που αφορά στο τρέξιμο με τη συμμετοχή των πολιτών.

 

 

Το Δ.Σ. της Ελληνικής Ομοσπονδίας Συλλόγων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού–Υπεραποστάσεων (ΕΟΣΛΜΑ-Υ)